Freeblade Knight odottelee haastajia |
Kaikkien aikojen figukesä jatkuu! Lähiviikkoja ovat rytmittäneet maalausillat, kun War Head -jengi on laittanut kasaan autiomaan selviytyjistä koostuvia ryhmiä. Yhteisenä haasteenamme on tehdä INQ28-fiilistelyn hengessä persoonallinen yksikkö figuja löyhällä teemalla "Survivors". Ajatuksena ei ole niinkään tehdä figuja mihinkään olemassa olevaan armeijaan, vaan innostaa jengiä rakentelemaan mielikuvituksellisia miniatyyrejä ja paneutumaan fluffifiilistelyyn. Ryhmät valmistuvat kuukauden sisään; hauska nähdä sitten mitä kukin on saanut aikaan!
Viime lauantaina ajelimme aurinkoiseen Kouvolaan, jossa puuhamies nimeltä Eetu Torikka järjesti Puolenkuun Pelien tarjoamissa pelitiloissa 1500 pisteen 40K-turnauksen. Viime hetken peruutusten takia vähän pieneksi kuihtuneeseen pelitapahtumaan saapui kuitenkin reilu edustus pääkaupunkiseudun piireistä mun, Inouj;n, Gorzagin ja Gintonicin muodostaman autokunnan sekä paikan päällä tapaamamme Kojon muodossa. Itse olin laskenut Tau Empire + Imperial Knights Oathsworn Detachment -armeijalistan, johon maalattiin turnausta varten pari uuttakin figua.
Fiilistelin listaa ja viikko etukäteen, sillä sain siihen mahtumaan aika paljon elementtejä ja jäljelle jäi vielä hiluja, joilla tuunata pikku mausteita mukaan. Kokoonpanossa on ihan raakaan suorittamiseen nojaavia yksiköitä, kuten Broadsidet, mutta myös oletetun metan ja osallistujalistan perusteella tehtyjä "näkymättömämpiä" yksityiskohtia. Eritoten Combined Arms Detachmentin Utility-yksiköt antoivat varmuutta lähteä haastamaan monenlaisia armeijakokoonpanoja.
Turnauksen kakkoskierroksella Kill Pointeja luovutettiin yksiköiden pistehintojen mukaan; tästä syystä useat ryhmät on viilattu juuri alle kahteensataan pisteeseen. Kouvolassa pelattiin myös Mysterious Objectiveja, mistä syystä uskalsin lähteä liikkeelle ilman Velocity Trackereita. Knightiksi valitsin halvimman mahdollisen Gallantin, sillä mun mielestä ritarien todellinen vahvuus on lähitaistelu ja ampuma-aseet saa lähes aina kustannustehokkaammin muualta. Lisäksi yksi lähisaseiden tuoma lisähyökkäys antaisi mulle pienen edun, jos vastapuolikin pelaisi Imperial Knightia tai muita Super Heavy Walkereita.
PLAYER: Teemu "Frenzy" Valve
ARMY DESCRIPTION: Tau Empire Combined Arms Detachment
FORMATION: Tau Empire Firebase Support Cadre
DETACHMENT: Imperial Knights Oathsworn Detachment
Tau Empire Combined Arms Detachment
HQ1: Commander, Multi-Spectrum Sensor Suite, Iridium Armor, Neurochip, Retro-thrusters, Stimulants [165]
TROOP1: Fire Warriors, Pulse Carbines, EMP Grenades [66] in transport 1
TROOP2: Kroot Carnivore Squad, Kroot Hound [65]
FAST1: Tetra Squadron, Additional Tetra, Sensor Spines [75]
HEAVY1: Sky Ray Missile Defense Gunship, Smart Missile System, Blacksun Filter [116]
TRANSPORT1: Devilfish APC, Smart Missile System, Sensor Spines [95]
Firebase Support Cadre
ELITE1: XV104 Riptide Battlesuit, Ion Accelerator, Fusion Blaster, Early Warning Override, Targeting System [193]
HEAVY1: 3 XV-88 Broadside Battlesuits, High-Yield Missile Pods, Smart Missile Systems, Target Lock [200]
HEAVY2: 3 XV-88 Broadside Battlesuits, High-Yield Missile Pods, Smart Missile Systems, Target Lock [200]
Oathsworn Detachment
LOW1: Imperial Knight Gallant [325]
1500
ARMY DESCRIPTION: Tau Empire Combined Arms Detachment
FORMATION: Tau Empire Firebase Support Cadre
DETACHMENT: Imperial Knights Oathsworn Detachment
Tau Empire Combined Arms Detachment
HQ1: Commander, Multi-Spectrum Sensor Suite, Iridium Armor, Neurochip, Retro-thrusters, Stimulants [165]
TROOP1: Fire Warriors, Pulse Carbines, EMP Grenades [66] in transport 1
TROOP2: Kroot Carnivore Squad, Kroot Hound [65]
FAST1: Tetra Squadron, Additional Tetra, Sensor Spines [75]
HEAVY1: Sky Ray Missile Defense Gunship, Smart Missile System, Blacksun Filter [116]
TRANSPORT1: Devilfish APC, Smart Missile System, Sensor Spines [95]
Firebase Support Cadre
ELITE1: XV104 Riptide Battlesuit, Ion Accelerator, Fusion Blaster, Early Warning Override, Targeting System [193]
HEAVY1: 3 XV-88 Broadside Battlesuits, High-Yield Missile Pods, Smart Missile Systems, Target Lock [200]
HEAVY2: 3 XV-88 Broadside Battlesuits, High-Yield Missile Pods, Smart Missile Systems, Target Lock [200]
Oathsworn Detachment
LOW1: Imperial Knight Gallant [325]
1500
Matsit olivat hauskoja ja aika erikoisia, yksityiskohtina sain joka kerta täydellisen Warlord Traitin ja joka matsissa seizattiin; mut kahdesti Kojon sekä Eduboyn toimesta ja itse kerran finaalipelissä Oskaria vastaan.
Ekassa matsissa Imperial Knight viivytti Eetun Wraitheja sekä erikoishahmoja ja mun yksiköt ajelivat kohti vihollispäätyä Linebreakaamiseen perustuvassa erikoistehtävässä. Tetrat tarjoilivat valoja ja sain aika hyvin harvennettua Eetun iskujoukkoja kantamalta eivätkä nämä päässeet rynnäköimään Tau-osien kimppuun. Outflankaavat Krootit, Devilfishin kuljettamat Fire Warriorit ja turboillut Tetra pääsivät lopulta scoraamaan päätypisteet ja vaikka hävisin paremmin kortteja nostaneelle Eetulle Maelstromit selvästi, voitin First Bloodin ja Linebreakerin turvin 13-7.
Toisessa pelissä Lauri Koistisen lentodemoneita vastaan Infiltroin lähes koko armeijani ympäri kenttää noutamaan objektiiveja ja pakottamaan demonit hakemaan vauhtia reservin kautta. Pääsin kerrankin niskan päälle FMC-listaa vastaan löytämällä Skyfire Nexuksia joka kolosta ja lisäksi tein kovan Maelstrom-kaulan Contact Lostissa hallitsemalla lähes kaikkia objektiiveja. Lauri castasi psychic powereita tosi potentiaalihakuisesti vähillä noppamäärillä ja onnistui tuhoamaan kokonaisia Tau-yksiköitä heikosti. Menetin lopulta Riptiden, yhdet Broadsidet ja yhden Tetran tuhotessani itse yhden Demoniprinssin; Maelstrom-johto ja Secondaryt kuitenkin riittivät 13-7 -lopputulokseen. Imperial Knight oli tässä matsissa deploymentin jälkeen aika kuollutta painoa ja oikeastaan vain asteli eestaas mun Deployment Zonella.
Viimeisessä pelissä pääsin opettelemaan robottien nimiä ja sääntöjä kohdatessani Oskari Holmin Forge Worldin 30K-säännöillä toimineet Adeptus Mechanicus -joukot. Onnistuin seizaamaan aloitteen Oskarilta ja työnsin taas ritarin keskikenttään uhkaamaan Oskarin yksiköitä. Mun ekan vuoron tavoite oli tuhota Mechanicuksen raskas tankki, koska ainoastaan sillä ja -1 reserveihin jääneellä lentokoneella oli nähdäkseni realistiset mahdollisuudet puhkoa Gallantia kantamalta. Ekalla sain tankin lisäksi myös ajettua yhden Thallax-yksikön kentältä ja matsi sai lentävän lähdön. Kun Oskarin vastaisku ei ollut tulta ja tappuraa, siirtyi matsi Taun kontrolliin ja scorailin kortteja yksiköitä siinä sivussa tuhoten. Lopulta Oskarilla oli jäljellä enää Magus ja tätä saattanut Myrmidon, mutta tämä sai kuin saikin Castellaxien pehmittämän Imperial Knightin lopulta tuhottua reservistä saapuneella lentokoneella. Hauska ja herrasmiesmäinen oppitunti päättyi kuitenkin 20-0 mikä tiesi mulle Paras Armeija -palkinnon lisäksi myös turnausvoittoa!
Palkinnoksi valitsin lahjakorteilla tuoreen Space Marine Codexin sekä ryhmän tunnelmallisia Scout Bikeja. Kiitokset matkaseuralle hyvästä reissusta, vastustajille hauskoista peleistä, kaikille armeijaa maalausskabassa äänestäneille kunniasta sekä turnaustoimitsijoille laadukkaan tapahtuman järjestämisestä!
Tästä se taas lähtee... |
No comments:
Post a Comment