June 3, 2018

The Red Gates - 30K Apocalypse



Apocalypse has arrived to the 31st millennium! We hosted our first Horus Heresy Mega-Battle for twelve generals, who were divided into two opposing alliances. The theme of the game was a siege with traitor forces holding a Feodal World city against the loyalist liberation army. As the game was purely fluff-based, we didn't use the traditional scenario structure with victory points, but instead each of the generals received a narrative brief with secret missions and a personal special skill to use during the conflict. Our two-part siege table was then surrounded by tactical wisdom, bloodlust and laughter throughout the event. We thank every player for sporting a great Apocalypse attitude!

Fight Clubin ensimmäinen organisoitu megapeli räjähti käyntiin kaupunkia ja sen johtolinnoitusta kontrolloivien petturien Seize the Initiativella - kaupunkia piirittävien lojalistijoukkojen ei auttanut kuin halata suojaa ja valmistautua rynnäkköön tulta vastaan. Kaksiosaisen, joen halkaiseman pöydän eteläisellä laidalla Keisarille uskollisten joukkojen massiivinen tankkirintama eteni nuijimaan puolustusmuuria, kun taas toisaalla piiritystaisteluihin erikoistuneiden, lojaalien Iron Warriorien armeijakunta mursi Salamanderien vahvistamana pohjoiset portit. Kaikki tähtäsi rynnäkköön Word Bearerien hallitsemaa johtolinnoitusta vastaan - kunhan vain joen ylittävä laskusilta saataisiin alas...

Pelissä nähtiin monia eeppisiä hetkiä ja lähikantaman sotatoimien alkaessa heti ensimmäisistä nopanheitoista ei kummallakaan puolella myöskään säästytty mittavilta tappioilta. Väkivaltaisimpiin hetkiin kuuluivat ehdottomasti World Eaterien rynnäkköjoukkojen hyppyreppuisku Iron Hands -tankkirintamaa vastaan, sekä Space Wolfien murhapartioiden ilmestyminen maanalaisista tunneliverkostoista petturilinjojen sydämeen. Erikoisjoukkojen ja deep strike -reservien suorittamia kirurgisia iskuja nähtiin ympäri taistelukenttää koko piiritystaistelun ajan.

Seitsemän kierrosta ja lounastauko pelattiin Heresy-tyyliin ripeässä aikataulussa noin kahdeksaan tuntiin - tarinan päättämisen ja kättelyiden jälkeen jaettiin vielä palkinnot kivoimmiksi ja suoraselkäisimmiksi pelaajiksi äänestetyille kenraaleille. Järjestäjän näkökulmasta takana oli mahtava pelipäivä upeilla figuilla maustettuna; erityisen hienoa oli nähdä kauempaa paikalle matkustaneet Space Wolfit, kokonaan konvertoitu Solar Auxilia -armeija sekä edelleen sangen eksoottiset Salamanderit. Iso käsi ahkerille harrastajille näiden panostuksesta!

Oskari Holmin suuria ja suurempia sotakoneita. Taustalla raivovat Antti Lahtelan World Eeaterien sekopäiset kultistiorjat, jotka ottivat haltuunsa nostosillan heti sen laskeuduttua pöytien välille.

Karri Kauppilan Salamanderit toimivat lojalistien rearguardina ja relief forcena, tarjoten apua toveriensa piiritysoperaatiolle siellä missä sitä tarvittiin. 

Jupe Heikkisen Sons of Horukset joutuivat lihamyllyyn ensimmäisenä puolustuslinjana Iron Warriorien mekanisoitua päällekarkausta vastaan. Warmasterin valitut onnistuivat pidättelemään hyökkääjiä riittävän kauan outflank- ja deep strike -vahvistustensa saapumiseen saakka.

Lojalistien kuumottava vaunurintama onnistuttiin lopulta pysäyttämään, eikä sen onnistunut tunkeutua kaupungin pääbulevardin yli uhkaamaan kriittistä johtolinnoitusta. Leman Russien ja Land Raiderien yhteistulitus tuhosi kuitenkin ainakin kilometrin kaupunkia ympäröivää muuria, jonka raunoiden yli Imperial Fistien ja Solar Auxilian jalkaväkijoukot nousivat liput hulmuten.

Oskari Holmin Warlord-Mastermind komensi puolustustehtävää johtolinnoituksen parvekkeelta menestyksekkäästi Breacher-henkivartiokaartinsa ympäröimänä. Kaupungin keskusta jäi tällä kertaa petturien haltuun - mutta jatkuuko tarina myöhemmin?


No comments:

Post a Comment